my universe

علم و زندگی

my universe

علم و زندگی

کمبود مواد معدنی بدن

ویار عجیب زن باردار انگلیسی

«کلی ماری پیرس»، 28 ساله در هر دو نوبت بارداری‌اش میل شدیدی به خوردن ماسه و اسفنج داشته است. با این حال این ویارعجیب برای او و فرزندانش مشکلی ایجاد نکرده و هر دو فرزند وی سالم هستند.

پیرس می‌گوید: در دوران بارداری‌ام هر روز ماسه می‌خوردم و خیلی از این کار لذت می‌بردم درست مثل این است که هوس شکلات کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

پیرس مبتلا به نوعی اختلال در دوران بارداری بود که به موجب آن فرد میل به خوردن مواد غیرخوراکی دارد.
این ویار عجیب اولین بار در ماه پنجم اولین بارداری پیرس و زمانی که مادر شوهرش، ماسه‌ قفس طوطی‌شان را عوض می‌کرد، مشاهده شد. پس از آن نیز پیرس به تدریج به خوردن لیف‌های اسفنجی روی آورد به طوری که در روز یک بسته اسفنج می‌خورد.

پزشکان احتمال می‌دهند که میل به خوردن مواد غیرخوراکی می‌تواند ناشی از کمبود برخی مواد معدنی در بدن باشد. بعضی از مبتلایان به این گونه اختلالات نادر به دلیل کمبود آهن تمایل به خاک خوردن دارند زیرا خاک حاوی آهن است. بعضی دیگر نیز به دلیل اضطراب زیاد به این اختلال مبتلا می‌شوند. تمایل به خوردن مواد شوینده نیز ممکن است ناشی از وسواس بیمارگونه یا تمایل به عطر خاص این مواد باشد.

این اختلال برای متابولیسم‌های بدن بسیار خطرناک است و یکی از راه‌های معالجه‌ آن تکنیک «شناخت رفتاردرمانی» است.

سخنگوی موسسه اختلالات تغذیه‌ای انگلیس در این رابطه می‌گوید: این بیماری باعث می‌شود که فرد مواد مغذی‌ ضروری را دریافت نکند. به خصوص در زنان باردار که تغذیه مناسب برای رشد کودک امری حیاتی است این کمبود و عدم تمایل به مصرف موادغذایی مهم می‌تواند به طور جدی مشکل‌ساز شود. وقتی فرد به این بیماری مبتلا می‌شود باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کند. هرچه فرد زودتر به پزشک مراجعه کند احتمال درمانش بیشتر است.

طلاق


 

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه UCL لندن می گویند نتایج بررسی ها نشان داده است که طلاق والدین یکی از مهمترین دلایل بروز بیماری های التهابی فرزندان است به شکلی که شاخص های التهابی خون در افرادی که در کودکی شاهد طلاق والدین خود بوده اند به مراتب بیشتر است.

میزان پروتئین
C-reactive در کودکانی که قبل از ۱۶ سالگی شاهد جدایی والدین خود بوده اند، در سن ۴۵ سالگی، ۱۶ درصد بیشتر از سایر هم سن و سالان خود است.

پروتئین
C-reactive شاخص التهاب در خون است.

میزان افزایش این پروتئین در دراز مدت، یکی از فاکتورهای بروز بیماری های عروق کرونر قلب و دیابت نوع ۲ است.

آنچه درتمام این افراد به چشم می خورد، افزایش بیماری های التهابی بود. در این تحقیقات دیده شد که میزان تحصیلات و موفقیت های افرادی که قبل از ۱۶ سالگی شاهد جدایی والدین خود بودند کمتر از هم سن و سالانشان است.

نتایج این تحقیقات در نشریه
Psychoneuroendocrinology به چاپ رسیده است.

 

 

سلامت دوباره ی مو

10 ماده غذایی موثر در سلامت مو :


- ماهی سالمون یا ماهی آزاد: این ماهی سرشار از پروتئین و اُمگا 3 است این ماده برای سلامت موها ضروری است.


- گردو: از مواد خوراکی‌ است که دارای اسیدهای چرب ضروری اُمگا 3 بوده و سرشار از ویتامین
E و B7 است. کمبود ویتامین B7 در بدن باعث ریزش موها می شود. گردو حاوی مس است که این ماده معدنی در حفظ رنگ طبیعی موها و درخشندگی آن موثر است.


- صدف خوراکی: این ماده غذایی سرشار از روی است که کمبود آن در بدن منجر به ریزش مو و حتی مژه ها می شود. کمبود روی در بدن همچنین موجب خشکی و پوسته شدن پوست سر می‌شود.


- سیب زمینی شیرین: حاوی بتاکاروتن بوده که پیش ساز ویتامین آ در بدن و ضد سرطان قوی است و برای رشد و سلامت موها موثر است.


- تخم مرغ: منبع عالی از پروتئین و حاوی سولفور، آهن، روی و سولنیوم است. آهن باعث اکسیژن رسانی به فولیکول های مو شده و کمبود آن در بدن منجر به ریزش مو بویژه در بانوان می‌شود.


- اسفناج: دارای آهن، بتاکاروتن و ویتامین
C است. ویتامین C در سلامت موها بسیار موثر است.


- عدس: پروتئین، آهن، ویتامین
B7 و روی از مواد معدنی موجود در عدس هستند.


- ماست‌های طعم دار و اغلب حاوی میوه‌جات. این نوع ماست حاوی ویتامین‌های
B5 ، D و پروتئین است.


- زغال اخته: این میوه حاوی ویتامین
C است که کمبود آن به شکنندگی موها می انجامد.


- مرغ: ویتامین
B موجود در مرغ به استحکام مو کمک می کند.

 

آموزش انگلیسی سریع

learnrealenglish.com

به نظر من خیلی میتونه کمکتون کنه که زبان انگلیس خوب یاد بگیرید


ترک دست و پا


مواد لازم برای تهیه ی لوسیون بومادران ( از بین برنده ی ترک های دست و پا)

گل بومادران ۴ قاشق غذاخوری

گلیسیرن ۱ قاشق غذا خوری

۱ لیوان آب را بجوشانید و گل بومادران را درون آن بریزید و حرارت را کم کنید تا به حالت دم کرده اسانس گل ها خارج شود ، محلول را صاف کرده و گلیسیرین را داخل آن بریزید ، مخلوط آماده شده را به روی ترک ها مالیده و به آرامی ماساژ دهید ، بعد از تکرار این عمل به طور روزانه ترک خوردگی و خشونت پوست بر طرف خواهد شد