X
تبلیغات
رایتل

my universe
علم و زندگی

10 ماده غذایی موثر در سلامت مو :


- ماهی سالمون یا ماهی آزاد: این ماهی سرشار از پروتئین و اُمگا 3 است این ماده برای سلامت موها ضروری است.


- گردو: از مواد خوراکی‌ است که دارای اسیدهای چرب ضروری اُمگا 3 بوده و سرشار از ویتامین
E و B7 است. کمبود ویتامین B7 در بدن باعث ریزش موها می شود. گردو حاوی مس است که این ماده معدنی در حفظ رنگ طبیعی موها و درخشندگی آن موثر است.


- صدف خوراکی: این ماده غذایی سرشار از روی است که کمبود آن در بدن منجر به ریزش مو و حتی مژه ها می شود. کمبود روی در بدن همچنین موجب خشکی و پوسته شدن پوست سر می‌شود.


- سیب زمینی شیرین: حاوی بتاکاروتن بوده که پیش ساز ویتامین آ در بدن و ضد سرطان قوی است و برای رشد و سلامت موها موثر است.


- تخم مرغ: منبع عالی از پروتئین و حاوی سولفور، آهن، روی و سولنیوم است. آهن باعث اکسیژن رسانی به فولیکول های مو شده و کمبود آن در بدن منجر به ریزش مو بویژه در بانوان می‌شود.


- اسفناج: دارای آهن، بتاکاروتن و ویتامین
C است. ویتامین C در سلامت موها بسیار موثر است.


- عدس: پروتئین، آهن، ویتامین
B7 و روی از مواد معدنی موجود در عدس هستند.


- ماست‌های طعم دار و اغلب حاوی میوه‌جات. این نوع ماست حاوی ویتامین‌های
B5 ، D و پروتئین است.


- زغال اخته: این میوه حاوی ویتامین
C است که کمبود آن به شکنندگی موها می انجامد.


- مرغ: ویتامین
B موجود در مرغ به استحکام مو کمک می کند.

 

[ یکشنبه 27 مرداد 1392 ] [ 11:03 ق.ظ ] [ شکوفه ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

...

.

... ...

...
Statics
تعداد بازدید ها: 8317