نظر خواهی

سلام

خدمت دوستان  می خواستم بگم که :هر کسی به چه مباحث علمی علاقه منده؟ تا بیشتر از همونا در وبلاگ استفاده بکنیم.

و دوم این که مطالب ما راجع به غدد خیلی زیاده و من فقط یه معرفی کوتاه از اونا کردم اگر علاقه مند به دانستن بیشتر نسبت به هر غده ای که تا اینجا نام برده شده دارید نظر بدید تا در وبلاگ قرار بگیره و همه استفاده کنن.

 و بزودی مطالب عجیب یا همون ماورائ طبیعی (البته با دیدگاه علمی )در وبلاگ قرار می گیره که امید وارم خوشتون بیاد.

معرفی کوتاه دیگر غدد درون ریز

غده تیروئید

میزان متابولیسم  وزن بدن  مصرف انرژی و ضربان قلب را تنظیم می کند. بر خلاف بقیه ی غده ها می تواند هورمون های خود را ذخیره کند .

غده ی پاراتیروئید

چهار غده ریز که پشت تیروئید قرار دارند و به تنظیم سطح کلسیم خون کمک می کنند.

 

غده تیموس

سه هورمونی را که در رشد گلبول های سفید نوع T موثرند ترشح می کند.

قلب

هورمون آتریوپپتین (  ANF عامل دهلیزی ترشح سدیم در ادرار یا ANP پپتید دهلیزی ترشح سدیم در ادرار ) را ترشح می کند که باعث فشار خون می شود و به تنظیم تعادل مایعات بدن کمک می کند.

غده فوق کلیه

لایه ی خارجی آن با تولید هورمون های استروئید میزان سدیم گلوکز و پتاسیم را تنظیم می کند و باعث تعادل مایعات می شود . لایه ی داخلی اپی نفرین ترشح می کند.

کلیه

اریتروپویتین ترشح می کند که باعث تولید سلول های خونی در مغز استخوان می شود.

معده

هورمون های تحریک کننده ترشح آنزیم های گوارشی را می سازد و باعث ترشح آنزیم جهت هضم غذا می شود.

پانکراس

دارای قسمتی به نام جزایر لانگرهانس است که انسولین(کاهش قند) و گلوکاگون (افزاینده قند)ترشح می کند و وظیفه کنترل انرژی بدن را بر عهده دارد.

روده

هورمون هایی را که بر آنزیم های گوارشی موثرند ترشح می کند.

بیضه ها

هورمون های مردانه به ویژه تستسترون ترشح می کنند که رشد اندام های جنسی تولید اسپرم و صفات ثانویه ی جنسی بر عهده ی آنهاست

 .

 

تخمدان ها

هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون ترشح می کنند که باعث رها شدن تخمک و افزایش ضخامت رحم می شوند .

 

 

 

 

 

معرفی کوتاه غدد بدن(2)

غده پینه ال (صنوبری)

غده ای به اندازه ی یک نخود در وسط مغز است و ملاتونین(هورمونی که دوره های بدن مانند خواب را کنترل می کند و باعث رشد اندام های جنسی می شود)تولید می کند .

 

معرفی کوتاه غدد بدن (1)

هیپوتالاموس

مجموعه ای از سلول های عصبی که عامل ارتباطی اصلی میان اعصاب و هورمون هاست و تولید هورمون های کنترل کننده را که به هیپوفیز می روند بر عهده دارند

هیپوفیز

که به آن غده ی استاد یا رهبر هم می گویند بسیاری از غده ها را کنترل میکند.

http://www.mayoclinic.com/images/image_popup/m7_glands.jpg

نزدیک ترین کهکشان به کهکشان ما چیست؟

کهکشان آندرومدا

نزدیک ترین همسایه ی بزرگ راه شیری است . این جزیره ی کیهانی ، اجتماعی از حدود 400 میلیارد ستاره است.در تصویر نور مرئی ستاره های جوان و آبی در بازو ها و صفحه ی کهکشان مشخص ترند .در حالی که در تصویر فرو سرخ تلسکوپ فضایی اسپیتزر با (رنگ آمیزی کاذب) ستاره های آبی را نشان میدهد که در فرابنفش و مرئی خوب می درخشند. اما بجای آن انبوهی سحابی های سرد تر در بازو ها و نواحی مرکزی کهکشان دیده می شوند.

نور مرئی

http://trendswallpaperhd.com/wp-content/uploads/2013/06/Andromeda-galaxy-space-wallpaper.jpg

فرو سرخ


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/Andromeda_galaxy_Ssc2005-20a1.jpg


یه معذرت خواهی کوچولو

دوستان من واقعا نمی دونستم این مطالب جک اینقدر نظرات متفاوت داره من اون مطلبا رو حذف کردم تا کسی دلخور نشه !!!!!

و یکی هم اینکه چند ماهی نبودم از این به بعد سعی می کنم هر چند قت یه بار سری به وبلاگ بزنم!!!!!

و در آخر هم اینکه راجع به اون مطلب داوینچی و مطالب دیگه تنها نیت من این بود که یکم مطلب جالب تر بشه تا خواننده حوصله اش سر نره وگرنه اصلا بی احترامی نبود فقط می خواستم در حین خوندن مطلب کمی بخندید همین؟!؟!؟!؟!؟!؟

مرد مارمولکی

بالا اخره مطالب ماورا طبیعه آماده شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

امید وارم خوشتون بیاد

منبع مجله دانستنیها و سایت دنیای اسرار آمیز !

تا به حال اسم مرد مارمولکی  را شنیده اید این مخلوق مرموز ، که در فلوریدا و کالیفرنیا در کنار کروکدیل ها زیاد دیده میشود ، در تاریکی شب در کنار علائم راهنمای در جاده کارولینای شمالی در کمین اتومبیل ها نشسته است. در ضمن همیشه هم حواسش هست که دوربینها،عکس و فیلمش را نگیرند . طبق گزارش کانال محلی 19 در شهر لی کانتی در ایالت کالیرونیای جنوبی ایلات متحده آمریکا ، این موجود افسانه ای مارمولکی  پس از یک وقفه 23 ساله بازگشته و همان عادات قدیمی خود را تکرار میکند. شاهدان در جاده روستایی در شهرستان میگویند که انها سر و صدا های عجیب و غریبی را در صبح روز 4 جولای شنیده و برای بررسی بیرون رفته اند . در این زمان بود که آنها متوجه شدند سپر جلوی ماشیناشان جویده شده. و اثر چنگال هایی نیز روی آنها دیده می شود . پلیس این داستان را قبلا هم شنیده بود . کلانتر سابق شهر لیستون تروزدیل توضیح داد: )) این اتفاقات از سال 1988 شروع شده است. آن زمان با ما تماس گرفته شد که برویم و هب صدماتی که به یک ماشین وارد شده است نگاهی بیندازیم.هنگامی که ما برای دیدن ماشین خراب شده رفتیم ، من تا به حال چیزی شبیه به آن ندیده بودم .))

سپس گزارشاتی از مخلوقی سوسمار گونه بدستمان رسید . گزارشات نشان میداد که این جاندار وحشتناک دارای قدی 2مترو 10 سانتیمتری ، چشمانی قرمز رنگ و سه انگشت پنجه مانند در هر دست بود با اشتهای فراوان برای خوردن کروم ! درست مثل قدیم ها . بنابر این شکار مرد مارمولکی شروع شده!

در اینجا باید ذکر کنم که ما مطالبی نیز از حمله این موجود به انسان در دست داریم که انشا الله در چند هفته آینده برایتان مطلبش را بر روی وب میگذارو البته مطالبی هم دال بر بیگانه بودن ابن موجود وجو دارد که چون دیگه خیلی غیر علمی میشه و من خودم به بیگانه بودنش شک دارم مطلبی راجبش نمیذارم!

هر گونه بهره برداری از این مطلب با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

8 هواپیمای محرمانه منطقه 51 آمریکا 3

8 هواپیمای منطقه ی 51 آمریکا!

3-ستاره سیاه

بمب افکن یا هواپیمای شناسایی دلتا شکل و رادار گریزی با سرعت 5 یا شش برابر صوت که تا به امروز حتی وجود آن را هم نمیتوان ثابت کرد. شایعات در بابحضور بمب افکنی جدید و صد البته سریع در منطقه 51 از اواخر دهه 80 شروع شد ؛ زمانی که مشخص شد پنتاگون بودجه اضافی به ارزش نیم میلیارد دلار برای یکی از پروژه های محرمانه جدیدش در خواست کرده و احتمال می رود این برنامه ی جدید نسل جدید از بمب افکن های فراصوت را پوشش دهد . تا به امروز اما هیچ مدرک مستدلی به جز برخی گزارشات مشاهده اشیایی تایید نشده در نزدیکی لاس وگاس و هم چنین نقل قول هایی گنگ از برخی مقامات نظامی وجود ندارد. ولی در نهایت این مدارک آنقدر هم بی ارزش نیستند که بشود از آنها چشم پوشی کرد . معمای آورورا (نام این هواپیما) هنوز هم بدون پاسخ درست یا غلط بجای خود باقی است!

هر گونه بهره برداری از این مطلب با ذکر منبع مجاز می باشد.

۱۰شکارچی برتر زمین

از نظر مجله دانستنیها

9-مرغ وحشت

چند میلیون سال اول پس از مرگ دایناسور ها ، پرندگان تصمیم گرفتند دوباره علم حکومت بر افرازند و این کار را هم کردند (همان طور که میدانید پرندگان خویشاوندان نزدیک دایناسور ها بودند و هستند!).مرغ های وحشت که از 62تا2 میلیون سال پیش ، خواب را از چشمان پستانداران تباه کرده بودند ، آخرین دایناسور های شکارچی بودند که روی زمین شکار میکردند . یکی از آنها که به تازگی در آمریکای جنوبی کشف  شده بزرگترین جمجمه را در میان پرندگان دارد به طول 71 سانتیمتر (اگه انیمیشن UP بالا رو دیده باشید این همو پرنده گنده است).

این نمونه خواص 15 میلیون سال پیش دوران اوجش بوده و قدش به 3 متر می رسید .

البته بیشتر نمونه های این خانواده 60-90 سانتیمتر بیشتر ارتفاع نداشتند به جز این یکی! این پرندگان با سرعت 48 کیلومتر در ساعت به دنبال طعمه می دویدند ! خویشاوندان نزدیک این جانور هنوز در آمریکای جنوبی زنده اند  و البته خیلی کوچکتر!نکته جالب آنها انگشت راپتور پای آنهاست که یکی از دلایل خویشاوندی پرندگان و دایناسور هاست (راپتور ترجیه میدم راجع بهش توضیح ندم چون شماره آخر ده شکارچی برتر زمین است از دست ندینش خیلی جالبه!؟!؟!؟!؟!)

هر گونه بهره برداری از این مطلب با ذکر منبع مجاز می باشد.


امپراتوری عثمانی

امپراتوری عثمانی

در حدود 1300 میلادی ، یک امپراطوری جدید اسلامی تاسیس شد که به وسیله ترک ها ، با نام سلاطین اداره میشد . این امپراطوری در حد اعلای وسعت خود در سال 1700 میلادی ، نواحی وسیعی از اروپا ، آفریقا و آسیا را در بر گرفته بود. این امپراتوری در پایان جنگ جهانی اول (سال 1918 میلادی) دوام داشت. جمهوری کنونی و لائیک ترکیه در سال 1923 میلادی تشکیل شد.

چرا  سلیمان اول با شکوه و با عظمت بود ؟

بزرگترین سلطان عثمانی ، سلیمان با شکوه بود که طی دوران حکومتش (1520-1566)،امپراطوری عثمانی به حد اعلای وسعت خود رسید . او شاعر و هوادار هنر نیز بود و استانبول و سایر شهر های را با مساجد خیره کننده زینت داد.

چگونه قسطنطنیه به استانبول تبدیل شد ؟

در سال 1453 میلادی ، قسطنطنیه پس از محاصره ای که طی آن دیوار هایش با شلیک توپ ها فرو ریختند(بعدن مطلبی بسیار کامل راجبش تو وب میگذارم منتظر باشید!) ، به وسیله سلطان محمد دوم تسخیر شد . پایتخت باستانی امپراطوری بیزانس ، به استانبول تغییر نام داد و پایتخت جدید انپراطوری عثمانی شد .

ینی چری ها از کجا آمده بودند ؟

ینی چری ها از سربازان نخبه و در اصل بچه های مسیحی غیر ترک ساکن بالکان بودند. آنها در استانبول آموزش دیدند و مسلمان شدند.

سلطان عثمان اول: نخستین سلطان  ، عثمان اول (1259-1326) میلادی، پسر یک خان ترک بود . او رهبر ارتش مجاهدین مسلمان –(جنگجویانی که برای دین اسلام می جنگیدند)- بود.

کاشی های سرامیک از مسجد آبی در استانبول: دیوار های کاشی شده باشکوه مسجد سلطان احمد که عوام آن را مسجد آبی می نامیدند، در سال های 1609 – 1619 میلادی ساخته شد . سلاطین می خواستند با گنجاندن مساجد و بنا های باشکوه در استانبول،از امپراتور های بیزانس پیشی بگیرند .

هر گونه بهره برداری از این مطلب با ذکر منبع مجاز می باشد.