my universe

علم و زندگی

my universe

علم و زندگی

جوش



1.پاپایا :یک تکه پاپایای رسیده را با نصف قاشق چای خوری پودر دارچین ویک قاشق چای خوری پودر نعناع وچند برگ نعنای تازه و مقدار کمی آب مخلوط کنید تا به صورت یک خمیر شل در بیاید و هر روز صبح به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بمالید وسپس به آرامی از روی پوست خود پاک کرده وپوست خود را با ملایمت آبکشی نمایید.

۲٫هویج: یک عدد هویج را بردارید و تکه تکه کنید ودر مخلوط کن بریزید تا به صورت یک مخلوط همگن در بیاید ،سپس مقداری آرد به آن اضافه کنید تا حالت خمیری به خود گیرد این خمیر را روزانه ۱۰ دقیقه به روی جوش ها یا جای جوش ها و یا زخم های ناشی از خارش یا کندن جوش ها قرار دهید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید که این کارباعث بهبود جوش وجای جوش می شود زیرا هویج سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ می باشد و تاثیر زیادی روی بهبودی جوش و جای جوش دارد.


3 ماست ترش : ۴ قاشق غذاخوری ماست ترش را با ۲ قاشق غذاخوری آرد نخود چی مخلوط می کنیم روزی ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار می دهیم و سپس با آب سرد صورت خود را می شویید این مخلوط باعث حذف جوش و سلول های مرده ی پوست می شود.

۴٫سیب و عسل : یک نیمه ی سیب رنده شده را با ۴ قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و روزانه ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید وسپس با آب ولرم بشویید این مخلوط بسیار مناسب پوست های خشک آکنه دار می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد